Se strâng semnături pentru salvarea celor cinci vapoare din municipiul Constanța, aflate la intrarea /ieșirea din municipiul Constanța spre Ovidiu, în zona Gării, în zona Pescărie, la intrarea/ieșirea din oraș spre Valu lui Traian și la intrarea/ieșirea din Constanța spre Mangalia (zona Constanța Sud). Este vorba despre campania online “Spune NU” desființării vaporașelor simbolice din Constanța”,care a strâns peste 1.900 de semnături într-o zi.
Proiectul de hotărâre, inițiat de primarul Vergil Chițac, care prevede casarea și vânzarea celor cinci vapoare din Constanța a fost adoptat, joi, 31 martie, în Consiliul Local Constanța, după ce a primit 17 voturi „pentru” și 8 „împotrivă”. Doar consilierii locali PSD au votat împotrivă. Este vorba despre proiectul de hotărâre cu numărul 44 – Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii unor bunuri mobile – mijloace fixe, din domeniul public în domeniul privat al municipiului Constanța
În referatul de aprobare se aduce la cunoștință gradul de degradare ridicat, de peste 50%, al mijloacelor fixe de tip elemente navale – vedete maritime (vaporașe) amplasate pe domeniul public al municipiului Constanța.
„Se constată încetarea uzului sau interesului public local prin prisma faptului că bunurile mobile identificate ca vedete maritime sunt în stare de degradare avansată, de peste 50%, fiind necesară casarea acestora, lucrările de remediere a acestora implicând costuri foarte mari”, se arată în proiectul de hotărâre.
Cele cinci vapoare au fost amplasate în Constanța, în anul 2003, în timpul mandatului primarului de atunci, Radu Mazăre. Acestea au aparținut Poliției de Frontieră și au fost transferate cu titlu gratuit Primăriei Constanța, printr-o hotărâre de guvern.
„Transferul s-a făcut fără plată către Primăria Constanța, prin hotărâre de guvern. Navele au fost dezarmate și montate pe postamente pe locurile stabilite de edili“, a declarat comisarul șef Adrian Burcea, purtătorul de cuvânt al Poliției de Frontieră Constanța. Cea mai veche vedetă militară din lot a fost amplasată la intrarea dinspre Ovidiu. VM 21 a fost construită în 1972, în Șantierul Naval Mangalia. La intrarea dinspre Mamaia este VM 26 construită în 1973. La intrarea dinspre Agigea a fost așezată VM 30 din 1974, iar la gară străjuiește VM 31 din 1975. Cea mai tânără scoasă la pensie este VM 38 din 1986, postată la intrarea dinspre Valu lui Traian, potrivit Adevărul.
7 Comments
Referitor la navele din discuție sint un simbol dar un simbol împrăștiat.aseste simboluri trebui periodic întreținute cea ce nu prea se întâmplă.Nu ar trebui distruse ci construit un parc unde sa fie expuse și îngrijite impreuna cu alte ambarcațiuni ieșite din uz.Ar fi mai benefic pentru comunitate ca asa copii vor mai vedea cum arata un vapor,căci noi nici corăbii nu mai avem (de hirtie) .
Sunt simboluri consacrate ale Constanței. În afara cazului în care le puteți înlocui cu altele la fel de mari, vizibile și reprezentative pentru acest oraș- perlă a Mării Negre, părerea mea e că ar trebui lăsate acolo unde sunt și reparate sau întreținute din donații și prin voluntariat dacă Primăria nu își permite costurile la momentul acesta.
Domnule primar, dute și dă-ți demisia ca nu ești bun de nimic. Pute Constanța de gropi și de atâta mizerie.
O sa faceti si o campanile pentru salvarea Mzeului de Istorie Nationala si Arheologie din Constanta?
Ai distrus constanta chitacule du.te și lasă.ne nu vezi că nu ești bun de nimic
E un simbol al C-tei și nu sunt de acord
Sa se stranga semnaturi si pt demiterea acestui primar. A distrus orasul, a invrajbit oamenii. A dublat taxele de parcare. A pus bariera in Piata Ovidiu. Etc.
Huo. Jos primarul.
Comments are closed.