În urma dezbaterii publice organizate, vineri, 19 deembrie, de Primăria Municipiului Constanța privind proiectul de hotărâre pentru stabilirea taxelor și impozitelor locale în 2026, Asociația Palazu Mare a transmis o solicitare oficială de reprogramare a întâlnirii, motivând că aceasta nu a respectat procedurile legale prevăzute de legislația în vigoare.
Potrivit asociației, mai mulți cetățeni înscriși pe lista de luare a cuvântului nu au avut posibilitatea de a se exprima, iar timpul alocat fiecărui participant nu a fost respectat. De asemenea, proiectul de hotărâre nu a fost prezentat integral, discuțiile concentrându-se în mod nejustificat doar pe taxa de salubrizare și pe taxa de utilizare a domeniului public, aceasta din urmă fiind anulată recent de instanță.
Asociația a mai semnalat că procesul-verbal al dezbaterii nu a fost întocmit corespunzător și că întâlnirea nu a respectat toate etapele procedurale cerute de lege. Convocarea a fost făcută cu puțin timp înainte de începerea ședinței, ceea ce a împiedicat o participare corectă și informată a tuturor celor interesați.
Prin urmare, Asociația Palazu Mare solicită Primăriei Constanța reprogramarea dezbaterii publice, astfel încât toate prevederile legale să fie respectate, iar cetățenii să poată participa efectiv la procesul decizional privind taxele și impozitele locale pentru anul 2026.




