Ultimele stiri

Ministrul Educației s-a întâlnit cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie: „Istoria românilor/României”, materie obligatorie la liceu

Sursă foto: Ministerul Educației și Cercetării

„Istoria românilor și a României” va deveni disciplină distinctă în trunchiul comun la liceu, a anunțat Ministerul Educației, în urma discuțiilor și întâlnirii de lucru avute joi, 13 februarie, cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din universități.

Ministrul a anunțat că în urma discuțiilor cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie, „acceptând Memoriul serios și responsabil al acestora”, au convenit că „vom colabora pentru a asigura în cadrul universităților pregătirea profesorilor în a dobândi metode moderne de educație, iar universitățile se vor implica mai direct și în formarea continuă a cadrelor didactice din preuniversitar”.

Mă bucur că perioada de dezbatere a proiectelor de planuri-cadru pentru învățământul liceal începe să prefigureze modernizări de esență în educație, în general, și în istorie, în particular. Așa cum am spus la momentul lansării planurilor-cadru, alături de știință, religie și pregătire pentru viață, un element esențial este cel legat de cultura națională.
După clarificarea păstrării limbii latine în curriculumul de specialitate, mă bucur să fiu ministrul care poate contribui, alături de specialiștii de top ai domeniului, la readucerea după câteva decenii a «Istoriei românilor și a României” (numele va fi definitivat de Academia Română) ca disciplină de sine stătătoare la nivel liceal, așa cum mi-am exprimat interesul încă de la începutul dezbaterilor publice”, a transmis ministrul Educației, Daniel David.

„Istoria românilor și a României” va deveni materie obligatorie la liceu

Mai precis, în urma discuțiilor și întâlnirilor de lucru cu reprezentanții Academiei Române și ai facultăților de istorie din universitățile țării, acceptând Memoriul serios și responsabil al acestora, am convenit următoarele:

  • modelul actual de predare a istoriei în liceu trebuie îmbunătățit și regândit;
  • «Istoria românilor/României» va deveni disciplină distinctă în trunchiul comun;vom lucra colaborativ la programă pentru a avea un conținut mai aerisit și mai atractiv, inclusiv cu elemente distincte de consolidare, remediale și relevanță pentru viață a competențelor dobândite;
  • vom colabora pentru a asigura în cadrul universităților pregătirea profesorilor în a dobândi metode moderne de educație, iar universitățile se vor implica mai direct și în formarea continuă a cadrelor didactice din preuniversitar;
  • vom discuta și alte aspecte ale Memoriului după etapa de diagnostic și evaluare a sistemului de educație și cercetare pe care am anunțat-o pentru luna mai (2025)”, a declarat Daniel David.

Ministrul Educaţiei a menţionat că alte aspecte ale Memoriului vor fi discutate după etapa de diagnostic şi evaluare a sistemului de educaţie şi cercetare, pe care a anunţat-o pentru luna mai.

Le mulțumesc colegilor și specialiștilor în istorie pentru deschiderea constructivă și îi încurajez pe toți oamenii educației să folosim rațional și înțelept perioada de dezbatere a planurilor-cadru pentru modernizarea educației românești!”, a conchis ministrul Educației.