Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat miercuri, 15 mai, alături de premierul Marcel Ciolacu, la aniversarea a 20 de ani de prezență a DP World pe piața locală, prilej cu care se va inaugura noul terminal RO-RO din Portul Constanța și un terminal cargo de 5 hectare pentru mărfuri grele, voluminoase și complexe.
Îmi face mare plăcere să fiu aici, alături de dumneavoastră, la inaugurarea a două obiective pentru Portul Constanța și anume: terminalul RO-RO și platforma pentru mărfuri agabaritice. Tot astăzi au început lucrările pentru un alt obiectiv important, și anume terminalul inter-modal care va beneficia inclusiv de conexiune feroviară. Toate cele trei proiecte sunt finanțate și din fonduri europene, sunt rezultatul colaborării dintre autoritățile române și cele din Emiratele Arabe Unite. Suma pentru cele două proiecte este în jur de 115 milioane și este rezultatul unei bune colaborări între administrația Portului Constanța și reprezentanții DP World”, a transmis Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că Emiratele Arabe Unite reprezintă unul dintre partenerii importanți ai României.
Noul terminal RO-RO va deservi fluxuri de mărfuri care vor veni din Turcia, traversând Marea Neagră, dar și din Georgia, dar care nu se vor opri doar în România sau în țările vecine, ci vor ajunge atât în centrul Europei, cât și în zona Mării Baltice, prin coridorul feroviar, când acesta va deveni operațional. Terminalul pentru mărfuri agabaritice va fi, de asemenea, important inclusiv pentru transportul echipamentelor și componentelor necesare extracției de gaz din Marea Neagră. Pentru prima dată în istoria modernă, Portul Constanța este situat între două fluxuri comerciale majore. Coridorul tradițional, maritim, pornind din Asia și coridorul de mijloc, cu punct de plecare din China. De asemenea, suntem interesați să continuăm parteneriatul nostru și să dezvoltăm împreună molurile 3 și 4, să digitalizăm Portul Constanța, să modernizăm rețelele feroviare din cadrul acestuia și din jurul lui și să realizăm zone de conectivitate multi-modală pentru transportul de mărfuri”, a mai spus Grindeanu.
El a adăugat că dezvoltarea Portului Constanța Sud este un obiectiv strategic de interes național, iar după finalizarea lucrărilor molurilor 3 și 4, portul va putea opera nave de mare capacitate, inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create.
Anul trecut, în 2023, Portul Constanța a atins nivelul maxim istoric, de peste 92 de milioane de tone tranzitate și ne aflăm practic în etapa în care acesta a devenit cel mai important hub de distribuție al Uniunii Europene la Marea Neagră. Putem spune în acest moment că Portul Constanța reprezintă cea mai eficientă rută de transport comercial către Marea Caspică și Orientul Îndepărtat, comparativ cu ruta oceanică folosită în mod tradițional”, a mai spus Sorin Grindeanu.