Compania Yahoo intenționează să concedieze peste 20% din personal ca parte a unei restructurări majore a unității sale de tehnologie, potrivit publicației Axios.
Concedierile vor afecta peste 50% dintre angajații din domeniul tehnologiei însumând peste 1.600 de oameni.
Într-un interviu, CEO-ul Yahoo, Jim Lanzone, a subliniat că disponibilizările nu sunt atribuite provocărilor financiare, ci mai degrabă schimbări strategice aduse unității de publicitate neprofitabile Yahoo for Business a companiei. Aceste schimbări vor fi „extrem de benefice pentru profitabilitatea globală a Yahoo”, a spus el, ceea ce va permite companiei să investească mai mult în alte părți ale afacerii sale care sunt profitabile.
Aproximativ 1.000 concedieri vor avea loc joi, reprezentând 12% din totalul concedierilor planificate la Yahoo. Restul de 8% sau mai mult din disponibilizări vor avea loc în a doua jumătate a acestui an.
Ca parte a modificărilor, Yahoo va închide o parte a afacerii sale de publicitate numită SSP sau platforma de aprovizionare, care ajută editorii digitali să vândă reclame automate în raport cu conținutul lor.
De asemenea, își va închide platforma nativă de publicitate, numită Gemini, și, în schimb, își va folosi parteneriatul nou format cu gigantul tehnologic Taboola pentru a vinde publicitate pe propriul conținut. Prin mutarea la Taboola, Yahoo va putea crește de 8 ori numărul agenților de publicitate care concurează pentru plasarea anunțurilor pe proprietățile Yahoo, a spus Lanzone.
„Mișcările sunt menite să simplifice și să consolideze părțile bune ale afacerii, în timp ce le ascunde pe restul”, a adăugat Lanzone.