La data de 10 august 1897 a fost lansat la apă cargoul IAȘI (pavilion: România, (IMO: 5600967, indicativ: HBRQ, armator: S.M.R., port de înregistrare: Brăila, corp din oţel, puntea din lemn, 3.750 tdw., 2.269 trb., 1.452 trn., lungime: 91,44 m, lăţime: 12,06 m, înălţime: 6,74 m, propulsie: maşină cu triplă expansiune, puterea maşinii: 1.050 c.p., viteza: 9,5 Nd., combustibil: cărbuni, consum: 750/ h, constructor: septembrie 1897, „Napier & Sons Ltd.“, Govan, Glasgow – Marea Britanie).
La data de 26 septembrie 1897 a intrat în serviciu.
În septembrie 1909 a fost prima navă care a inaugurat transportul maritim de cereale, plecând în cursă de la Constanţa la Rotterdam.
Cargoul a fost tăiat în Italia, în aprilie 1933.
Nave surori: „Dobrogea“ (în serviciu între anii 1897-1935) şi „Bucureşti“ (în serviciu între anii 1897-1940).
Sursă: Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flotă pierdută”, vol. I – „Navele românești ale Dunării și Mării”, vol. II – „Voiaje neterminate”, Constanța, Editura: „Telegraf Advertising”.