Vineri, 17 octombrie, va fi deschis traficul pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 28,35 kilometri. Cu toate acestea, realitatea din teren contrazice triumfalismul comunicatelor oficiale: circulaţia se va desfăşura doar pe sensul spre Bucureşti, în timp ce şoferii care vor să meargă spre Buzău vor fi deviaţi prin localităţi.
Asociaţia Pro Infrastructura a reacţionat dur, acuzând CNAIR şi Ministerul Transporturilor de incompetenţă şi lipsă de responsabilitate.
Vineri, 17 octombrie, probabil după ora 15:00, se va deschide circulaţia pe cei 28,35 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti–Buzău. Dar la noi niciodată nu este aşa simplu: în loc să se dea drumul la trafic complet pe autostradă până în nodul trifoi A7–DN2, doar încărcarea spre Bucureşti se face prin acest punct”, au transmis reprezentanţii organizaţiei pe Facebook.
Potrivit acestora, şoferii care vin dinspre Ploieşti vor fi nevoiţi să iasă de pe A7 la kilometrul 47, pe DJ203G, şi să tranziteze localităţile Stâlpu, Pietrosu/Costeşti şi Spătaru, în loc să evite complet zonele locuite.
Nivelul de incompetenţă şi delăsare este absolut inacceptabil. Grija faţă de cetăţenii care le plătesc salariile responsabililor din CNAIR şi MT este ca şi inexistentă. Au avut timp berechet să se asigure că antreprenorul Nurol termină în timp util breteaua necesară pentru descărcarea traficului, dar nu s-au sinchisit”, acuză Pro Infrastructura.
Organizaţia aminteşte că problemele tehnice de pe loturile vecine, executate de constructorii bulgari de la Trace, au dus la amânări repetate, inclusiv după ce au fost constatate greşeli grave la sudurile iniţiale şi chiar la soluţiile de remediere la podul peste pârâul Sărata.
În ciuda acestor sincope, deschiderea lotului 2 ridică totalul reţelei de autostrăzi şi drumuri expres aflate în exploatare în România la 1.353,4 kilometri, din care 83,54 kilometri au fost inauguraţi în 2025.