Curtea de Apel Constanța urmează să pronunțe luni, 18 august 2025, decizia definitivă în dosarul lui Vlad Pascu, tânărul care, în urmă cu doi ani, a provocat tragedia din 2 Mai. În primă instanță, Judecătoria Mangalia l-a condamnat la zece ani de închisoare.
Apărătorii lui Pascu au cerut reducerea pedepsei și reevaluarea circumstanțelor care au stat la baza sentinței. Avocatul Vlad Cristescu a susținut că inculpatul ar trebui să beneficieze de o circumstanță atenuantă, invocând faptul că acesta a formulat un denunț într-un dosar de trafic de droguri aflat pe rolul DIICOT – Structura Centrală.
Speranța noastră este ca instanța să admită apelul și să reducă pedeapsa ce i-a fost aplicată inculpatului. Vom vedea dacă va reține sau nu argumentele noastre referitoare la valorificarea unui denunț”, declara avocatul Cristescu la ultimul termen de judecată din 18 iunie.
Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, conducerea unui vehicul sub influenţa substanțelor interzise și părăsirea locului accidentului. Totodată, instanța i-a interzis drepturile de a fi ales, de a ocupa o funcție care implică autoritatea de stat și de a conduce un vehicul timp de cinci ani după executarea pedepsei.
Tragedia din 2 Mai
Pe 19 august 2023, în jurul orei 5:25, Vlad Pascu, atunci în vârstă de 19 ani, a intrat cu mașina într-un grup de pietoni pe DN 39, în apropierea localității 2 Mai. Doi tineri au murit pe loc, iar alți doi au fost grav răniți. Pascu a fugit de la locul accidentului și a fost găsit câteva ore mai târziu în Vama Veche.
Testele efectuate au arătat că se afla sub influența mai multor droguri, inclusiv cocaină, amfetamină și metamfetamină. În plus, cu o oră înainte de tragedie, fusese oprit de polițiști, dar a fost testat doar pentru alcool și lăsat să plece. La 00:40, un apel la 112 semnalase deja un autoturism care circula haotic pe drumul dintre Vama Veche și 2 Mai.
Decizia Curții de Apel Constanța va fi definitivă și va încheia unul dintre cele mai mediatizate dosare din ultimii ani, care a scos la iveală vulnerabilități grave în sistemul de control rutier.