La doar o lună de la recepția oficială a lucrărilor, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – considerat cea mai importantă lucrare de infrastructură rutieră din România ultimelor decenii – se confruntă din nou cu probleme tehnice. Șoferii care traversează podul au observat apariția unor găuri în asfalt, prin care iese apă, deși în zonă nu a mai plouat de aproximativ două săptămâni.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) afirmă că este nevoie de verificări suplimentare pentru a stabili cauza exactă. Ipotezele vehiculate în acest moment vizează fie condensul format între structura metalică a podului și stratul de asfalt, fie eventuale infiltrații de apă de ploaie. „Până când nu vom avea date concrete de la specialiști, nu putem spune exact despre ce este vorba și nici cum s-ar putea remedia problema”, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
În urma acestor deficiențe, circulația pe sensul Tulcea – Brăila a fost restricționată la un singur fir. CNAIR și constructorul urmează să formeze o comisie tehnică pentru a stabili sursa infiltrațiilor și măsurile necesare pentru remediere.
Nemulțumirea șoferilor este tot mai accentuată, mulți acuzând lipsa unor soluții durabile. „Chiar nu mai sunt ingineri, specialiști, în țara asta? E al zecelea strat de asfalt care se pune și se decopertează!”, a spus un conducător auto revoltat.
Podul suspendat de la Brăila, inaugurat în vara anului 2023, a fost prezentat drept un simbol al modernizării infrastructurii naționale, fiind comparat în mod simbolic cu Golden Gate-ul din San Francisco. Cu toate acestea, de la deschidere și până în prezent, lucrarea a fost marcată de multiple intervenții, restricții de trafic și lucrări de reparații.
Potrivit contractului, timp de 10 ani de la recepție, toate neconformitățile trebuie remediate pe cheltuiala constructorului.