Ultimele stiri

CT BUS, în colaps financiar. Fostul director acuză Primăria Constanța de risipă și incompetență: „De la performanță la prăbușire în doar 4 ani”

Sursă foto: Primăria Constanța

Situația financiară a companiei de transport public CT BUS a ajuns într-un punct critic, la doar patru ani după ce aceasta înregistra performanțe notabile. Fostul director al companiei, Bogdan Niță, trage un semnal de alarmă într-o postare publicată pe rețelele sociale, acuzând administrația locală că a dus CT BUS „de la performanță la prăbușire” prin decizii iresponsabile și lipsă de viziune.

În mai 2021, compania avea conturile pline și zero datorii. Lăsam în urmă aproape 15 milioane de lei în conturi și tancurile de carburant pline. În plus, achitasem o datorie istorică de 30 de milioane de lei”, susține Niță. Acesta mai afirmă că astăzi, CT BUS a ajuns la datorii de 35 de milioane de lei, ceea ce înseamnă un minus de aproape 50 de milioane în doar patru ani.

 

S-au tocat 200.000 de euro pe lună. Adică un autobuz nou, pierdut în fiecare lună”, avertizează fostul manager, care consideră că actuala administrație locală a compromis complet promisiunile de transport public gratuit și modern.

În replică la nemulțumirile tot mai mari ale constănțenilor privind timpii de așteptare în stații sau autobuzele vechi, Niță reamintește că „aceasta este consecința alegerilor din 2020 și 2024” și acuză conducerea orașului că ascunde eșecul financiar al companiei sub pretextul unui nou audit.

Acesta avertizează că Primăria are acum două opțiuni: „Fie acoperă legal pierderile din bugetul local printr-o subcompensație, fie aruncă CT BUS în insolvență, așa cum s-a întâmplat și cu RADET”. În opinia lui, decizia va fi una politică, nu economică, și riscă să aibă consecințe grave pentru oraș.

Fostul director publică și o diplomă emisă de Camera de Comerț a României, acordată CT BUS în 2020 pentru performanțele de atunci, afirmând că actuala conducere a ținut ascunsă recunoașterea primită de companie. „CT BUS își poate reveni. Există soluții, dar doar dacă interesele de la Primărie sunt curate și îndreptate spre Constanța și constănțeni”, a transmis Niță în finalul mesajului.

În prezent, CT BUS se află sub evaluarea unui nou audit financiar, iar administrația locală nu a oferit, deocamdată, un punct de vedere oficial cu privire la acuzațiile aduse.

CT BUS: De la performanță la prăbușire în doar 4 ani și cum se gândesc șefii orașului să ascundă mizeria sub preș pe banii noștri!

În 2021 am asigurat o tranziție ușoară pentru noua echipă care câștigase alegerile, deși un simulacru de audit îmi predase o lecție usturătoare despre oameni și interese de grup sau de partid – toate focalizate pe exercitarea puterii, în detrimentul comunității.

Era un moment excelent pentru compania de transport. Reușisem performanțe notabile și, coroborând economiile acumulate cu o facilitate guvernamentală, am reușit să plătim o datorie istorică de aproape 30 de milioane de lei.

Eram pe 0 ca România in ‘89!

Mai mult decât atât, ultimul extras de cont pe care mi l-au adus colegii în mai ‘21 arăta că lăsam în conturi aproape 15 milioane de lei și tancurile de carburant pline.

Astăzi, CT BUS înregistrează datorii de aproape 35 de milioane de lei. Aritmetica simplă ne duce la un minus total de aproape 50 de milioane de lei – adică circa 10 milioane de euro pierduți în doar 4 ani. Cu alte cuvinte, s-au „tocat” 200.000 de euro pe lună. Sau, și mai plastic: câte un autobuz nou, „d-ăla bun”, pierdut în fiecare lună.

Așa că, atunci când vă urcați într-un MAZ foarte vechi sau așteptați nepermis de mult în stație, amintiți-vă că ați votat de două ori un primar care v-a promis transport public de calitate și, mai ales, GRATUIT.

Cu ce v-ați ales după alegerile din 2020 și 2024? Cu o grupare care a pierdut banii din care se puteau cumpăra 50 de autobuze moderne, iar în loc de gratuitate, plătiți dublu!

Un nou audit este în desfășurare la CT BUS. Șefii din primărie pot decide din pix dacă „determină” subcompensație și vor acoperi „legal” pierderea din bugetul local sau dacă vor arunca CT BUS pe drumul fără întoarcere al insolvenței, așa cum au făcut cu RADET.

Dacă la Ovidius ar exista un program de masterat intitulat „Cum să falimentezi o companie profitabilă”, șefii de la CT BUS și Primărie ar preda – ar fi profesori.

Și ca să nu existe dubii: din 2021, „profesorii” aceștia ascund recunoașterea primită de la Camera de Comerț a României – un premiu pentru munca excelentă din 2020, munca echipei mele.

L-am atașat ca să nu uităm de unde venim și, mai ales, cine suntem. CT BUS își poate reveni. Există soluții și pentru oraș doar dacă interesele de la Primărie sunt curate/ curățate și îndreptate spre Constanța și constănțeni!

Aveți incredere!, se arată în postarea de pe Facebook a fostului director al CT BUS.

Lasati un comentariu