Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), prin care sunt validate cardurile de sănătate și serviciile medicale, este nefuncțional de câteva zile. Situația afectează activitatea medicilor de familie și generează întârzieri în raportările și decontările către instituția de asigurări, transmite digi24.ro.
Din cauza defecțiunilor tehnice, medicii nu pot verifica în timp real calitatea de asigurat a pacienților și nici nu pot valida consultațiile. Totuși, pacienții sunt în continuare consultați, urmând ca serviciile medicale să fie raportate ulterior, după repunerea în funcțiune a platformei.
În ultimele zile, Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) înregistrează disfuncționalități semnificative, care fac imposibilă validarea serviciilor medicale și verificarea calității de asigurat”, a transmis Uniunea Patronatelor Independente a Medicilor de Familie (UPIMF).
Întârzieri și presiune pe cabinete
Reprezentanții UPIMF avertizează că aceste disfuncționalități „îngreunează activitatea furnizorilor de servicii medicale din asistența primară și generează întârzieri în procedurile de raportare și decontare către Casa Națională de Asigurări de Sănătate”.
Organizația subliniază că problemele sunt strict de natură tehnică, „manifestându-se la nivelul platformei informatice naționale, independent de activitatea medicilor de familie”.
Solicitare de intervenție rapidă
Medicii de familie continuă să acorde consultații și să respecte drepturile pacienților, dar avertizează că defecțiunile trebuie remediate urgent.
Solicităm intervenția promptă a autorităților responsabile pentru remedierea urgentă a defecțiunilor și pentru asigurarea funcționării continue și predictibile a sistemului informatic, esențial în relația medic–pacient–asigurator”, se arată în comunicatul UPIMF.
Totodată, organizația și-a cerut scuze pacienților pentru inconvenientele apărute, dând asigurări că „drepturile acestora vor fi respectate integral după repunerea în funcțiune a SIUI”.