Ultimele stiri

Dobrogea vrea titlul de Regiune Gastronomică a Europei 2029! Între vinuri locale, nămol valorificat și rețete cu tradiție

Sursă foto: libertatea.ro

Dobrogea își valorifică tot mai mult moștenirea culturală, gastronomică și naturală, pregătindu-se să candideze pentru titlul de Regiune Gastronomică a Europei în anul 2029. De la vinuri locale rafinate, până la nămolul de Techirghiol transformat în produse cosmetice și celebra Plăcintă Dobrogeană cu indicație geografică protejată, regiunea se conturează ca un exemplu de dezvoltare durabilă și diversitate culturală.

Într-un peisaj dominat de istorie, tradiție și multiculturalitate, Dobrogea își propune să intre în rândul regiunilor europene recunoscute pentru excelența gastronomică. Eforturile producătorilor locali, autorităților și comunităților etnice converg spre candidatura oficială pentru titlul de Regiune Gastronomică a Europei în 2029.

Un element central al identității dobrogene îl reprezintă vinul, obținut din soiuri cultivate cu grijă pe dealurile din sud-estul României.

Noi credem că prin implicarea pe care o avem şi autenticitatea de care dăm dovadă, avem un vin care este pe placul multora. Încercăm întotdeauna să fie de cea mai bună calitate”, spune Alexandru Darie, producător de vinuri locale, pentru observatornews.ro.

La rândul său, nămolul celebru din Techirghiol capătă o nouă valență. Cunoscut pentru proprietățile sale terapeutice, este acum ingredient de bază în produse cosmetice naturale, realizate artizanal.

Săpunuri manufacturate prin metoda la rece, creme pentru masaj calmant şi reconfortant, uleiuri de masaj, creme de mâini, de faţă, de călcâie”, enumeră Cristina Drăghici, producător de cosmetice din Techirghiol, pentru sursa citată

Un alt simbol al Dobrogei, Plăcinta Dobrogeană, a devenit marcă înregistrată, cu Indicație Geografică Protejată (IGP) la nivel european, după ce a câștigat o adevărată „bătălie a gusturilor” cu Bulgaria în 2023. Crocantă la exterior și moale, sărată în interior, este considerată un gust al copilăriei pentru mulți dintre cei care au crescut în această zonă.

Vrem să scoatem în valoare toate aceste calităţi pe care minorităţile din Dobrogea doresc să le împărtășească cu absolut toţi cetăţenii europeni”, afirmă Daniel Moraru, unul dintre organizatorii campaniei pentru candidatură.

Obținerea titlului de Regiune Gastronomică a Europei nu aduce doar prestigiu simbolic, ci are un impact direct în dezvoltarea turismului sustenabil, în promovarea economiei circulare și în susținerea producătorilor locali. Exemplele precedente din alte regiuni europene arată că o astfel de recunoaștere contribuie la revitalizarea economică a zonelor rurale și la consolidarea identității culturale.

Lasati un comentariu