Ultimele stiri

Grindeanu: Unii angajaţi ai Portului Constanţa anchetaţi de DNA au intrat în concediu. În momentul în care există prima sentinţă, vor zbura

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat marți, într-o conferință de presă susținută la Constanța, că mai mulți angajați ai Portului Constanța vizați de ancheta Direcției Naționale Anticorupție (DNA) au intrat în concediu, beneficiind de prevederile Contractului Colectiv de Muncă (CCM). Oficialul a recunoscut că deschiderea acestui dosar penal reprezintă „un minus de imagine” pentru port, dar a subliniat că, în același timp, acest proces reprezintă un pas important pentru eliminarea practicilor corupte.

Eu știu că parte dintre cei vizați de anchetă sunt în concediu și au apelat la toate drepturile prevăzute în CCM. Deocamdată, nu există o sentință definitivă, deci nu pot fi considerați vinovați. Însă, odată ce vom avea o primă decizie judecătorească în acest sens, acești oameni vor fi îndepărtați din administrație. Nu vor fi făcute compromisuri”, a declarat Sorin Grindeanu.

Promisiunea unei reforme

Ministrul a afirmat că procesul de renegociere a CCM va include și prevederi pentru eliminarea celor care sunt găsiți vinovați de fapte de corupție.

Când există o primă sentință, în defavoarea lor, acei oameni vor pleca acasă. Nu accept compromisuri. Orice om beneficiază de prezumția de nevinovăție, dar dacă se dovedește că au încălcat legea, vor fi excluși din administrație”, a adăugat acesta.

Sorin Grindeanu a recunoscut că are „anumite dezamăgiri personale” privind implicarea unor persoane din PSD în acest scandal.

Nu mă interesează apartenența politică a nimănui. Dacă ești membru de partid și ai funcții de conducere, trebuie să fii un exemplu. Apartenența la un partid nu îți oferă niciun fel de protecție dacă ai încălcat legea”, a precizat ministrul.

Ancheta DNA – O operațiune de amploare

Procurorul-șef al DNA, Marius Voineag, a declarat că această investigație este „de o anvergură fără precedent” și a necesitat utilizarea tuturor resurselor instituției, inclusiv mijloace tehnice complexe și investigatori sub acoperire. „Toată lumea bănuia că se întâmplă ceva în Portul Constanța, dar construirea cazului a necesitat timp, răbdare și discreție”, a explicat Voineag.

Conform informațiilor disponibile, ancheta vizează fapte de corupție și trafic de influență, existând suspiciuni că anumite companii nu au plătit utilități timp de peste 30 de ani, datorită unor legături cu persoane din administrația portului. Ministrul Grindeanu a recunoscut că a semnalat încă din urmă cu trei ani neregulile din port, dar a subliniat că rolul său nu este acela de a efectua investigații.