Inundațiile din județul Galați au făcut dezastru și pe căile ferate. Trenurile nu mai circulă pe cei 109 kilometri dintre Bârlad și Galați, linia ferată fiind distrusă pe porțiuni mari. Reamintim că linia este operată de compania privată Transferoviar Călători, care estimează că pagubele din teren sunt de ordinul câtorva milioane de euro.
În unele locuri, calea ferată a rămas „suspendată” în aer, după ce s-a surpat terenul de sub ea, după cum se poate vedea din fotografiile transmise către HotNews.ro de reprezentanții Transferoviar.
Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri, iar în timpul săptămânii, ruta este folosită de mulți navetiști.
Din 2010, secția este operată de compania privată TFC care a mai făcut lucrări la linie, iar viteza maximă a crescut de la 50 km/h, la 70 km/h.
În 2010, circulau doar trei trenuri pe sens, iar călătoria dura cu o oră mai mult, cele mai lente trenuri făcând 4 ore (medie de 27 km/h), conform datelor din Mersul Trenurilor, potrivut sursei citate.
Din 14 septembrie, trenurile nu mai circulă pe acestă porțiune, după ce calea ferată a fost distrusă de inundațiile soldate cu șase decese în județul Galați.
Terasamentul a fost distrus în mai multe zone: Târgu Bujor, Berești, tunel Tălăsmani
Reprezentanții Transferoviar Infrastructură au spus pentru HotNews.ro că va fi nevoie de ample lucrări pentru ca circulația să poată fi reluată pe secția Galați-Bârlad. Întrebarea este dacă vor fi alocate fonduri pentru această secție de cale ferată.
Pe raza SRCF Galați, pe secția CF neinteroperabilă Berești – Târgu Bujor – Galați –, terasamentul CF a fost inundat, fapt ce a condus la oprirea temporară a circulației feroviare (secția CF este operată de Transferoviar Călători – TFC).”