Compania TAROM a anunțat luni anularea a zece curse, invocând „indisponibilitatea temporară a membrilor echipajului de zbor”. Această măsură vine după ce inițial fuseseră anulate doar trei curse pe rutele către și dinspre Beirut, Cairo și Amman, dar ulterior mai multe curse interne și europene au fost anulate.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut managementului TAROM să ia măsuri urgente pentru a remedia situația, subliniind necesitatea asigurării personalului navigant.
Printre cursele anulate se numără:
- ROT101/2 Otopeni – Cairo – Otopeni
- ROT167/8 Otopeni – Beirut – Otopeni
- ROT187/8 Otopeni – Amman – Otopeni
- ROT701/2 Otopeni – Iași – Otopeni
- ROT621/2 Otopeni – Oradea – Otopeni
- ROT261/2 Otopeni – Istanbul – Otopeni
- ROT231/2 Otopeni – Budapesta – Otopeni
- ROT301/2 Otopeni – Frankfurt – Otopeni
- ROT361/2 Otopeni – Amsterdam – Otopeni
- ROT381/2 Otopeni – Paris – Otopeni
Compania a explicat că fiecare cursă a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat „inapt de zbor”, în conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor. Deciziile individuale ale piloților au fost luate pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și echipajului.
TAROM asigură că siguranța pasagerilor este prioritară și face eforturi pentru a reduce impactul acestor anulări, oferind rerutări și alternative pasagerilor afectați. Echipa de asistență a companiei va contacta direct pasagerii pentru a le oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile.
Pentru informații suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la următoarele numere de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe adresele de email: contact@tarom.ro și rezervari@tarom.ro.
Compania traversează astfel o situaţie fără precedent, iar echipele unite TAROM lucrează pentru identificarea de solutii şi protejarea pasagerilor încă de azi noapte. Departamentele Comercial, Ticketing, Call Center şi o parte dintre piloţi şi însoţitorii de zbor sunt în acest moment în mobilizare operaţională şi iau în calcul rerutări sau alte alternative, timp în care se asigură pasagerilor de pe aeroport cele necesare. Pentru aceste activităţi s-a alocat deja personal suplimentar.
Echipa noastră de asistenţă va contacta direct pasagerii pentru a oferi informaţii detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opţiuni disponibile. Compania TAROM depune toate eforturile şi ia măsurile necesare pentru a reduce impactul pe care această situaţie l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectaţi, iar aceştia vor fi informaţi despre noile aranjamente de zbor”, precizează TAROM.
Pentru informaţii suplimentare, pasagerii pot contacta centrul de suport TAROM la numerele de telefon: (004) 021 9978, (004) 0800500 131 (TelVerde), (004) 0371 529 000 sau pe oricare dintre adresele de email: contact@tarom.ro, rezervari@tarom.ro.
Ministrul Grindeanu a criticat situația, solicitând managementului TAROM să prioritizeze asigurarea personalului navigant și să elimine persoanele din schema de organizare care nu contribuie la buna funcționare a companiei. El a subliniat că accentul trebuie pus pe eficiență și pe evitarea disconfortului pentru pasageri.
Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situaţia actuală! Echipa managerială, selecţionată în baza prevederilor Ordonanţei privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje şi pentru a preveni repetarea lor! De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM. Aştept o comunicare publică aplicată şi detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunţe soluţiile identificate!”, afirmă ministrul Transporturilor.