Specialiștii din industria HoReCa, Turism și Ospitalitate de pe Litoral s-au reunit vineri, 14 iunie, la un eveniment unic: „VIN la mare”. Partenerii strategici ai evenimentului sunt Organizația de Management al Destinației Județului Constanța și Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța.
În cadrul conferinței, personalitățile importante din turism au abordat teme actuale și esențiale, menite să sprijine dezvoltarea afacerilor de pe litoral: tendințele prezente și viitoare ale industriei, sustenabilitatea, soluții pentru prelungirea sezonului estival prin experiențe gastronomice și degustări de vin, digitalizarea afacerilor, influența tehnologiei și a inteligenței artificiale în turism, provocările cu care se confruntă operatorii de pe litoral, networkingul antreprenorial și multe altele.
„Ne-a luat ceva timp până am reușit să aducem la aceeași masă toți factorii interesați de stațiune. Noi lucrăm la OMD pe mai multe paliere: publicitatea națională, comunicarea a ceea ce facem, happening-ul în stațiune. Ne-am înhămat la ceva foarte greu. Ne dorim să revitalizăm Piațea Cazino, care mereu a fost punctul central al activității în stațiunea Mamaia. Apoi încercăm să punem pe picioare Piațeta Perla și sper, ca în viitorul apropiat să creăm un nou punct de atracție în stațiune, undeva în zona Rex. Am început momentan cu concertele în stațiune. Suntem prezenți în fiecare weekend până pe data de 15 septembrie la Piațeta Cazino (…)
Nu putem merge pe ideea că afară e vopsit gardul și înauntru leopardul. Noi nu avem puteri reale în administrația de zi cu zi a stațiunii Mamaia, suntem doar un OMD. Stațiunea Mamaia are planuri mărețe. Dacă vrem să extindem sezonul estival trebuie văzut dacă hotelierii pot oferi ceva anume în luna mai și în luna septembrie, care este o lună caldă, apa mării este potrivită ca temperatură, zgomotul de fond al stațiunii nu este atât de puternic, deci cei care sunt îndrăgostiți de plimbările romantice sau care își doresc o vacanță mai liniștită pot vene în septembrie”, a declarat George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia Constanța.
El a menționat că hotelierii au nevoie de piscine pentru momentele în care turiștii nu pot intra în apa mării. Mai mult, pentru mărirea sezonului estival, hotelierii trebuie încurajați.
„Hotelierii care au deschis de la 1 mai la 1 octombrie și nu numai, ar trebui încurajați din punct de vedere fiscal. Totodată, business-ul are o lege anume: dacă nu face profit, oamenii închid unitatea respectivă. Așa că trebuie să-i ajutăm cu această reducere semnificativă în ceea ce privește taxa de ocupare a domeniului public, să o ducem undeva spre 0 pentru luna mai și luna septembrie, astfel încât stațiunea să fie colorată de la 1 mai”, a mai declarat George Măndilă.
Litoralul românesc face progrese, doar ca este important cu ce viteză și de ce nu reușim să fim mai rapizi. Aici s-a înființat primul OMD și a dat tonul celorlalte. Putem face lucruri doar împreună. Prima condiție este să ne așezăm la masă, apoi să facem un proiect, o viziune clară, cu niște obiective strategice clare, cu stakeholderi. Până când nu o să avem un sezon de minim 9 luni, nu o să facem treabă, degeaba vorbim de mai-septembrie. Pornind de la job-uri, și de la oamenii pe care îi angajăm doar pentru câteva luni, nu o să facem treabă. Trebuie să îi ținem pe oameni la muncă, trebuie să avem echipe stabile pe tot anul, asta este o chestie de viziune. Uitați-vă la gradul de ocupare pe care îl avem la nivel național, 28% grad de ocupare, nu avem cum să facem treabă cu așa ceva. Aici trebuie să înțelegem care este strategia. Nu pot să aud an de an că avem probleme cu plajele, nu suntem în stare să rezolvam o problemă. Fără turiști străini nu avem cum să facem în România sezon de 9 luni. Noi suntem aici bazați doar pe români și bucureșteni. Motorul este OMD-ul. Noi știm teoretic să facem, dar nu știm să implementăm”, a declarat Dragoș Atanasiu, președintele Grup Eurolines & Investitor în Turism.