Ultimele stiri

Brandul Louis Vuitton, acuzat că folosește în noua colecţie cămăşi inspirate de portul popular românesc

Sursă foto: Facebook

Brandul Louis Vuitton este acuzat că a folosit modelul cămășii tradiționale din Mărginimea Sibiului în noua sa colecție 2024, fără a menționa originea și fără a obține acordul comunităților care păstrează această zestre culturală.

Acuzația a fost adusă în atenție de campania „Give Credit”, inițiată de La Blouse Roumaine, care cere brandului să scoată piesele din colecție până la obținerea acordului și să recunoască public originea designului.

În mesajul publicat pe pagina de Facebook „La Blouse Roumaine”, se adresează un apel comunităților din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Țara Făgărașului, Argeș, Sudul și Centrul Transilvaniei, precum și colecționarilor, artizanilor și iubitorilor de port tradițional. Publicul este invitat să posteze fotografii cu cămașa din Mărginime și să adauge o scurtă descriere, cerând brandului Louis Vuitton să recunoască originea culturală a designului. Mesaje oficiale de susținere sunt de asemenea solicitate din partea organizațiilor și grupurilor de inițiativă.

Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Marginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, va rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie “Give Credit” (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime in noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală”, potrivit mesajului publicat pe La Blouse roumaine.

Descrierea bluzei de pe site-ul Louis Vuitton indică faptul că este o creație a lui Nicolas Ghesquière și prezintă o siluetă romantică, boemă, confecționată din in, cu mâneci balon și inserții de dantelă contrastantă. Talia și manșetele elastice subliniază volumul, iar legăturile largi din piele adaugă dimensiune în partea din față. Cu toate acestea, nu se menționează influența sau originea tradițională a designului, ceea ce a generat reacții puternice din partea comunității românești și a susținătorilor patrimoniului cultural.

Campania „Give Credit” a generat deja un val de reacții, fiind trimise mii de mesaje pe pagina de socializare a brandului Louis Vuitton, cerând respectarea și recunoașterea patrimoniului cultural românesc.

Alte articole

25 iun. 2024 11.24 am

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, anunţă că instanţa de fond din Malta a hotărât predarea lui Paul-Philippe al României, condamnat la trei ani şi patru luni de închisoare pentru cumpărare…

19 sept. 2024 8.52 am

Un nou val de explozii ale dispozitivelor de transmisie aparținând Hezbollah a provocat miercuri moartea a 20 de persoane și rănirea a peste 450 în Liban. Aceste incidente au amplificat temerile…

05 nov. 2024 9.06 am

În ajunul alegerilor prezidențiale americane din 2024, vicepreședinta democrată Kamala Harris și fostul președinte republican Donald Trump desfășoară ultimele mitinguri electorale, într-o competiție…

02 ian. 2025 8.06 pm

Tinotenda Pudu, un băiat de opt ani din Zimbabwe, a reușit să supraviețuiască cinci zile într-un parc de vânătoare periculos, populat de lei, elefanți și alte animale sălbatice, impresionând…

03 apr. 2025 6.10 pm

Secretarul de Stat american Marco Rubio le oferă asigurări, joi, statelor europene membre ale NATO, însă confirmă că Statele Unite ale lui Donald Trump de aşteaptă de-acum ca ele să-şi plătească…

11 oct. 2024 11.05 am

Italienii caută distracție, relaxare și pachete turistice cu minim 5 nopți de cazare în stațiunea Mamaia. Sunt primele concluzii ale Târgului de Turism TTG Travel Experience de la Rimini din acest…