Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, la Constanța, că rezultatele auditului Curții de Conturi în cazul Portului Constanța au legătură cu vechea administrație, care a fost schimbată, și că speră ca, odată cu noul management, lucrurile să se îmbunătățească.
Sorin Grindeanu a fost întrebat, în cadrul unei conferințe de presă susținută la Constanța, ce părere are despre raportul Curții de Conturi, care arată că performanța Portului Constanța este sub potențial și acuză un management prost, o strategie incoerentă de dezvoltare și o proastă gestionare a cheltuielilor.
Este vorba despre perioada 2016-2022. Da, nu cred că trebuia să vină Curtea de Conturi să ne spună că a fost sub potențial toată capacitatea Portului Constanța. Eu sper ca odată cu noul management, și văd acest lucru și vă rog să îl urmăriți și dumneavoastră să vedeți dacă ceea ce v-am spus, și anume acel jumătate de miliard de euro în Portul Constanța, pe lucrări, în special de infrastructură vor fi scoase la licitație, o parte sune deja, urmează și altele, astfel încât să creștem această capacitate. Să știți că și investițiile din jurul Portului Constanța au ca țintă în special Portul Constanța, pentru asta le facem. Dar, revenind, repet: nu cred că trebuia să vină Curtea de Conturi. Evident, a fost un minus din acest punct de vedere, al administrației porturilor în această perioadă auditată până la urmă de Curtea de Conturi, 2016-2022. Eu nu pot decât să urmăresc, să văd dacă nu merge, să iau decizii, și le-am luat”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, în cadrul unei conferințe de presă.
El a vorbit și despre investițiile care urmează să fie făcute atât în Portul Constanța, cât și în jurul acestuia.
Jumătatea de miliard de euro este din fonduri europene și se investește doar în Port. Însemnă investiții în drumurile interne, în creșterea capacității de transport de apă, canal, electrificare și, de asemenea, în dragaj. Astea sunt în interiorul portului. Investiția de alt miliard de euro doar în CFR, doar în zona feroviară sunt în jurul Portului, la Valu lui Traian și în toate celelalte zone unde sunt, de asemenea, proiectele de care aminteam mai devreme”, a conchis Grindeanu.
Curtea de Conturi a realizat un audit al performanţei la Portul Constanţa, stabilind că acesta s-a dezvoltat sub potenţial: Curtea de Conturi: Portul Constanța, performanță sub potențial – Recomandări pentru creșterea atractivității și competitivității