Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat parte la semnarea Contractului de achiziţie a 62 de rame electrice regionale, între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi PESA (Polonia). Ministrul a declarat că aceasta reprezintă o schimbare semnificativă în flota de trenuri a României. El a menționat că valoarea totală a contractelor semnate pentru achiziția de trenuri noi la Ministerul Transporturilor a atins 9,9 miliarde de lei, inclusiv pentru 119 rame și 16 locomotive electrice.
Odată cu contractele semnate ieri şi astăzi, şi ieri s-au semnat contracte pentru 16 locomotive electrice, valoarea contractelor semnate pentru achiziţia de trenuri noi la Ministerul Transporturilor, astăzi, când vorbim, este de 9,9 miliarde de lei, însemnând 119 rame electrice plus cele 16 locomotive electrice. Asta înseamnă de asemenea şi un alt lucru, o schimbare profundă a întregii flote de trenuri din România, absolut necesară”, a spus ministrul Sorin Grindeanu, citat de news.ro.
Grindeanu a subliniat că lipsa achizițiilor de trenuri noi în România timp de peste 20 de ani a afectat confortul cetățenilor, iar investiția actuală va duce la îmbunătățirea acestui aspect. El a adăugat că trenurile noi vor fi folosite pe 10 rute electrificate, Constanţa, Ploieşti , Buzău, Focşani, Bacău, Iaşi, Suceava, Braşov, Sfântul Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistriţa, Cluj, Arad, Timişoara şi Reşiţa la care se adaugă şi municipiul Bucureşti.
Ministrul a exprimat speranța că, spre deosebire de alte contracte din trecut, aceste achiziții vor respecta termenele stabilite, evitând astfel penalitățile. Grindeanu a subliniat importanța respectării termenelor contractuale pentru a asigura livrarea promptă a noilor trenuri și a menținut că Ministerul Transporturilor dorește să evite impunerea de penalități, dar că aceasta este o măsură posibilă în cazul nerespectării termenelor contractuale.
”Îmi doresc ca spre deosebire de alte contracte şi am spus lucrul ăsta şi ultima dată când am semnat sau am luat parte la semnarea contractelor (..) să nu avem întârzieri, pentru că (..) noi nu dorim să dăm penalităţi, nu asta urmărim la Ministerul Transporturilor, dar nu înseamnă că nu dăm. Mi-aş dori să se respecte termenii contractelor semnate, dacă spunem un termen cu dată, că se livrează un tren nou, atunci trebuie să fie livrat. Poate că odată cu aceste contracte începem să ne ţinem şi de aceste termene”, a ţinut să precizeze Grindeanu.