Primăria Municipiului Constanța organizează o dezbatere publică, vineri, 26 februarie, referitoare la regulamentul local de publicitate.
Comunicatul integral:
„Primăria Municipiului Constanța invită toți operatorii economici, ONG-uri, persoane fizice interesate să participe, în data de 26.02.2021, ora 11:00, la dezbaterea publică organizată pe tema proiectului de hotărâre referitor la Regulamentul local de publicitate la nivelul municipiului Constanța.
În contextul actual generat de situația epidemiologică determinată de răspândirea viruslui SARS COV-2 și având în vedere măsurile generale care se impun pentru asigurarea prevenirii răspândirii bolii, vă rugăm să desemnați un singur reprezentant, pentru care să confirmați participarea, până la data de 25.02.2021, ora 14:00, la adresa de e-mail: contracte@primaria-constanta.ro.
În situația în care numărul participanților înscriși va depăși numărul admis în sală, pentru respectarea normelor de protecție în actuală situație epidemiologică, dezbaterea va avea loc în mediul online, prin aplicația CISCO WEBEX MEETINGS. Participanții înscriși vor primi invitația de participare la videoconferință pe adresele de e-mail comunicate”.
Reamintim că pe data de 26 ianuarie, Regulamentul local de publicitate a fost publicat de Primăria Constanța pe site-ul instituției. Constănțenii au putut trimite recomandări până la data de 12 februarie.
De asemenea, la începutul lunii ianuarie, reprezentanții primăriei Constanța au desființat panourile publicitare din oraș, mai exact 500 la număr. Primarul Constanței, Vergil Chițac, spunea atunci că 150 dintre panouri nu aveau autorizație de construire. De asemenea, contractul de publicitate încheiat cu Seaview Media se încheiase din data de 2 iulie 2019, după cum a mai precizat acesta.
„Contractul de publicitate început acum 15 ani s-a terminat în 02.07.2019, când Seaview Media trebuia să-și ridice toate, dar absolut toate panourile publicitare. Și totuși după 18 luni, toate cele 500 de panouri se aflau…până ieri, exact în același loc. Evident, cu complicitatea celor care au condus primăria și nu au făcut nimic pentru ridicarea lor. Faptul că în această perioadă noi am încasat numai 155 lei de panou pe lună în timp ce la Cluj Napoca prețul e de 155 lei pe m2 într-o singură zi, e un amănunt ce a scăpat ochiului vigilent al democrației în Constanța. Mai departe…am descoperit că 150 de panouri nu au avut niciodată autorizație de construire, iar în primărie se știa asta. În sfârșit, am constatat că la nivelul primăriei se află în lucru, de peste 2 ani, un regulament al activității de publicitate, reclamă și afișaj. Subliniez: de peste 2 ani. Ghiciți voi de ce nu a fost finalizat? Exact: ar fi generat o licitație pe care ar fi putut-o câștiga oricine… Cam ăsta este adevărul meu. Și în ciuda linșajului mediatic, în spatele căruia se află interese private, adică bani, lucrurile vor fi puse în făgașul normal, legal.Iar la 01.02.2021 punem în dezbatere publică regulamentul de publicitate, afișaj și reclamă, îl supunem aprobării consiliului local și organizăm licitație”, declara Vergil Chițac pe data de 7 ianuarie.